A Luckstone suliban található interaktív táblákkal játszadozva megismerheted:
- a bináris keresést,
- a minimum keresésének algoritmusát,
- néhány egyszerűbb rendezési algoritmus tulajdonságait.
Mivel a számítógép – az emberi agy működésétől különbözően – egyszerre csak két elemet tud összehasonlítani, a rendezési algoritmusok megalkotásánál sok esetben az volt az egyik cél, hogy az algoritmus lefutása során minél kevesebb összehasonlítást kelljen elvégezni. A fent említett rendezési algoritmusok végeznek felesleges összehasonlításokat, mivel a futásuk során összehasonlítanak olyan elemeket is, amelyeknél korábbi összehasonlítások alapján már egyértelműen megállapítható, hogy melyik a kisebb elem (ilyen felesleges összehasonlítást nem végez például a gyorsrendezés vagy az összefésülő rendezés). Az alábbi flash játék segítségével megpróbálhatod kifejleszteni saját, minimális számú összehasonlítást végző algoritmusod.
A játék célja minél kevesebb méréssel sorba rakni a ládákat súlyuk szerint növekvő sorrendbe és felakasztani őket a kampókra (mindegyik kampó csak a felette kijelölt súlyt bírja el). A játék három szintből áll (3-ládás, 5-ládás és 7-ládás). A harmadik szint teljesítése után megtudod, hogy összesen mennyi mérést végeztél és ezek közül mennyi volt a felesleges mérés.
A játék célja minél kevesebb méréssel sorba rakni a ládákat súlyuk szerint növekvő sorrendbe és felakasztani őket a kampókra (mindegyik kampó csak a felette kijelölt súlyt bírja el). A játék három szintből áll (3-ládás, 5-ládás és 7-ládás). A harmadik szint teljesítése után megtudod, hogy összesen mennyi mérést végeztél és ezek közül mennyi volt a felesleges mérés.