2014. február 15., szombat

Keresési és rendezési algoritmusok

A Luckstone suliban található interaktív táblákkal játszadozva megismerheted:

  • a bináris keresést,
  • a minimum keresésének algoritmusát,
  • néhány egyszerűbb rendezési algoritmus tulajdonságait.
A rendezések között megtalálható a buborékrendezés, a beszúró rendezés, a kiválasztó rendezés és az egyszerű rendezés. A cél minden esetben a kártyalapok rendezése növekvő sorrendbe az algoritmusok által definiált szabályok alapján. Az interaktív táblákhoz az alábbi teleport segítségével juthatsz el:

Teleport: secondlife://Hippoden/124/135/2800


Mivel a számítógép – az emberi agy működésétől különbözően – egyszerre csak két elemet tud összehasonlítani, a rendezési algoritmusok megalkotásánál sok esetben az volt az egyik cél, hogy az algoritmus lefutása során minél kevesebb összehasonlítást kelljen elvégezni. A fent említett rendezési algoritmusok végeznek felesleges összehasonlításokat, mivel a futásuk során összehasonlítanak olyan elemeket is, amelyeknél korábbi összehasonlítások alapján már egyértelműen megállapítható, hogy melyik a kisebb elem (ilyen felesleges összehasonlítást nem végez például a gyorsrendezés vagy az összefésülő rendezés). Az alábbi flash játék segítségével megpróbálhatod kifejleszteni saját, minimális számú összehasonlítást végző algoritmusod.

A játék célja minél kevesebb méréssel sorba rakni a ládákat súlyuk szerint növekvő sorrendbe és felakasztani őket a kampókra (mindegyik kampó csak a felette kijelölt súlyt bírja el). A játék három szintből áll (3-ládás, 5-ládás és 7-ládás). A harmadik szint teljesítése után megtudod, hogy összesen mennyi mérést végeztél és ezek közül mennyi volt a felesleges mérés.